جمعه, 10 فروردین,1403
Menu
سرپرست امور اقتصادی و دارایی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد

سرپرست امور اقتصادی و دارایی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد

تصویب بیش از ۱۴۰ طرح اشتغالزایی در استان قم

نویسنده: مدیر سایت/یکشنبه, 01 اسفند,1400/دسته ها: خبر

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
سرپرست امور اقتصادی و دارایی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه از تصویب بیش از 140طرح اشتغالزایی در استان قم در حوزه های کشاورزی، صنعت و معدن،  پارک علم و فناوری، ارتباطات، گردشگری و صنایع دستی از محل تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400خبر داد.
 به گزارش روابط عمومی امور اقتصادی و دارایی استان قم، مهدی فراهانی به خبرنگاران گفت: با برگزاری جلسات کمیته استانی و بررسی طرح های ارائه شده به دستگاههای اجرایی مرتبط با طرح های فوق، تاکنون 65 طرح گردشگری، 38 طرح در عرصه صنعت و معدن،30 طرح در حوزه کشاورزی،13طرح در حوزه پارک علم و فناوری و 2طرح فناوری ارتباطات، تصویب و جهت اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی اضافه کرد: بانک های عامل در استان با اعتبار سنجی متقاضیان و بررسی شرایط آنها برای دریافت تسهیلات و بر اساس دستورالعمل بانک عامل ستادی، نسبت به میزان تسهیلات، تصیم گیری می کنند.  
فراهانی اظهار داشت: در جلسات بررسی طرح های معرفی شده، به دستگاه‌های اجرایی و بانک های عامل، توصیه و تاکید شده است تا در فرصت زمانی باقیمانده تا پایان سال 1400 نهایت تلاش خود را جهت جذب 1000 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته به استان از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به عمل آورند.
وی با بیان اینکه از بانک های عامل استانی، خواسته شده تا با سرعت بیشتری روند پرداخت تسهیلات را دنبال کنند، تاکید کرد: در صدد هستیم با  تشکیل مستمر جلسات کارشناسی و کارگروه های ذیل جلسات اصلی، روند بررسی سایر طرح ها و ارسال آنها به بانک عامل را تسریع بخشیم.
فراهانی اظهار داشت: هدف از جزء1 تا 9 بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 کشور، توسعه کارآفرینی، افزایش اشتغال و حمایت از تولید در استان های کشور است و تسهیلات موضوع این دستورالعمل، به طرح های کارآفرینی، ایجادی، توسعه ای، نیمه تمام و نیز احیای واحدهای تولیدی، شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدی پیشران قابل تخصیص است.
وی توضیح داد: دوره بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر یک سال و تسهیلات سرمایه ثابت،حداکثر پنج سال است.
سرپرست امور اقتصادی و دارایی استان قم افزود: زمان کوتاهی برای جذب اعتبارات بند (الف) ماده 18 قانون بودجه 1400 فرصت باقی است و دستگاه های متولی باید برای جذب این اعتبارات با هدف رونق اشتغال در استان، حداکثر تلاش و همکاری را داشته باشند.
فراهانی بر لزوم جذب اعتبارات استان قم از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 تاکید و بیان کرد: دستگاه های اجرایی نسبت به ارائه فراخوان برای شناسایی طرح های اولویت دار و تشکیل کمیته ها به منظور بررسی طرحها اقدام کرده اند تا پس از تصویب طرح ها در کمیته استانی، بانک های عامل در اسرع وقت، تسهیلات مربوطه را اعطاء کنند.
در این نشست خبری، سرپرست اداره کل، توضیحاتی در خصوص رشد67 درصدی  درآمداستان نسبت به مصوب و رتبه هشتم استان در مقایسه با سایر استانها در تحقق درآمد ده ماهه سال جاری، رشد 5برابری تعداد اسناد تک برگی املاک دولتی در راستای مولد سازی ، دستاوردهای 251 مکرر مالیاتی، سرمایه گذاری در استان و .. خبر داد.
Print

تعداد نمایش ها (323)/نظرات (0)

انتخابگر پوسته

دی ان ان